fbpx

Medveten Andning

 

    Samtal

Vad är Medveten Andning?

Medveten Andning är inte yoga, det är inte meditation och inte heller är det mindfulness. Och samtidigt är det alla dessa och allt däremellan.

Medveten Andning handlar om våra dagliga andningsvanor. Det handlar om att lägga grunden för en bättre hälsa och mer energi och harmoni Vi minskar stress, smärta, rädslor, oro och hälsoproblem.

Medveten Andning handlar om att syresätta kroppen på ett effektivare sätt genom att förbättra sättet vi andas de 1 000 andetag vi tar varje timme.

Medveten Andning handlar om att förstå hur viktig vår andning är för alla aspekter av vårt liv – våra tankar, känslor och kroppsliga funktioner. Faktum är att i andetaget har vi det bästa verktyget som någonsin uppfunnits för att hantera stress, rädsla, sorg och smärta.

28-dagars träningsprogram

Vill du förbättra din andning mer på egen hand så finns det möjlighet att välja enbart 28-dagars. Då tittar vi på hur din andning ser ut idag och du sätter egna mål om vart du vill nå inom 28 dagar. Ju mer du går in för träningen, desto större skillnad kommer du märka.

Du får Relaxator, 28-dagars träningsprogram, kontroll av andningsstatus före och efter, sleeptape för en månad samt ett kortare coachingsamtal/vecka under de fyra veckorna.

Datum: Kursstart sker löpande
Avgift: 1800 kr 
Kurslängd: 28 dagar

Lär dig andas rätt och minska stressen

medveten Andnings kurs

Vi vet alla hur viktigt det är att andas, men få av oss är medvetna om att HUR vi andas de 1 000 andetag vi tar varje timme
påverkar varje liten del av vårt liv. De flesta av oss har en andning med stor förbättringspotential och därmed kan vi erhålla stora hälsovinster när vi förbättrar våra andningsvanor.

Praktisk kursinformation

Datum: Kursstart sker var 9:e vecka.
Krav: minst 3 och högst 12 bokade

Kursledare: Marie Andréasson

I kursen ingår: Relaxator, bok, sleeptape för en månad, 28-dagars träningsprogram, kontroll av andningsstatus före och efter samt personlig coaching.   

Avgift: 3500 kr 

Kurslängd: 6 mötestillfällen á 2 timmar

Träna med Relaxatorn-andningstränare ca 15 min per dag (för att lära kroppen att förlänga utandningen och andas djupare i magen)

Sova med SleepTape (för att sova bättre och djupare) Om det känns läskigt kan man prova på dagen först

Träna fysisk aktivitet med stängd mun (Det kan tex vara promenader, cykel) så ofta man vill och kan.

På träffarna delar du med dig av dina erfarenheter och får stöd och stöttning av mig som instruktör i Medveten Andning.